Partner serwisu
Przestrzeń

Drzewica: Koniec peronu ziemnego na węźle przesiadkowym

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-08-2024
Ostatnia modyfikacja:
08-08-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PRZESTRZEŃ
Drzewica: Koniec peronu ziemnego na węźle przesiadkowym
fot. Grzegorz W. Tężycki, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimi
To ostatnie miesiące funkcjonowania peronu ziemnego na ważnej stacji na styku województw łódzkiego i mazowieckiego. Dotychczas pasażerowie korzystali z platformy bez nawierzchni betonowej czy z prefabrykowanych płyt. Ma się to zmienić w ramach rozpoczynającej się modernizacji jednego z torów linii nr 22.

Na początku miesiąca PKP PLK poinformowały o zawarciu z firmą Skanska umowy na modernizację jednego z torów linii nr 22 Tomaszów Mazowiecki – Radom na międzywojewódzkim odcinku Radzice – Wolanów. Prace, które mają rozpocząć się jeszcze w tym roku i potrwać do czwartego kwartału 2025 r., przyniosą przede wszystkim podniesienie prędkości maksymalnej z 40 – 100 do 120 km/godz. Na sąsiednim torze tej dwutorowej trasy takie parametry techniczne obowiązują już teraz.

Prace obejmą część układu torowego w Drzewicy

Zarządca infrastruktury zapowiada także poprawę stanu technicznego infrastruktury pasażerskiej. Zgodnie z komunikatem prasowym przebudowa obejmie perony na dziewięciu stacjach i przystankach, w tym w największym mieście na remontowanym odcinku – Przysusze. Skorzystają na tym pasażerowie Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej obsługującej odcinek Łódź – Radzice – Drzewica i Kolei Mazowieckich realizujących przewozy na trasie Drzewica – Wolanów – Radom Główny.

Poza weekendami, gdy ŁKA uruchamia pojedyncze kursy w relacji Łódź – Radom, podróżni odbywający przejazd pomiędzy województwami muszą przesiadać się w Drzewicy. To właśnie stan tamtejszej infrastruktury wydaje się więc kluczowy z punktu widzenia komfortu pasażerów. – Na tej stacji zaplanowaliśmy wymianę toru nr 2 wraz z systemem odwodnienia, wymianę rozjazdów i sieci trakcyjnej – zapowiada Anna Znajewska-Pawluk z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że roboty obejmą także same perony.

Peron ziemny wciąż jest w użyciu

– Zmodernizujemy peron dwukrawędziowy przy torach nr 1 i 2 oraz peron jednokrawędziowy przy torze nr 3 – opisuje nasza rozmówczyni. Szczególna zmiana będzie odczuwalna zwłaszcza w przypadku drugiego z wymienionych obiektów, bo nie ma on nawierzchni utwardzonej – to tzw. peron ziemny. Większość połączeń jest realizowana z peronu nr 1, który jest wyposażony w nawierzchnię z płyt, ale na taki komfort nie mogą liczyć np. pasażerowie wczesnoporannego kursu KM do Radomia (odjazd z Drzewicy o 4:52). Dawniej przy tym peronie odbywały się też przesiadki pomiędzy kursami ŁKA i KM.

– Perony wyposażymy w kosze, ławki, gabloty, tablice, poręcze, stojaki rowerowe oraz wiaty – zapewnia przedstawicielka PKP PLK. Osoby o ograniczonej mobilności będą mogły dostać się na

platformy, używając pochylni. Oprócz osób przesiadających się z przebudowanej stacji skorzystają również mieszkańcy samej Drzewicy – ich liczba to ok. 3,5 tysiąca.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK wyeksponują zabytkowy rozkład jazdy ze stacji Warszawa Włochy

Przestrzeń

PLK wyeksponują zabytkowy rozkład jazdy ze stacji Warszawa Włochy

Redakcja/inf. pras. 08 sierpnia 2024

Rusza konkurs na przebudowę przejazdów na bezkolizyjne

Przestrzeń

Rusza konkurs na przebudowę przejazdów na bezkolizyjne

Ministerstwo Infrastruktury 06 sierpnia 2024

Radom: Będzie weekendowy pociąg ŁKA do Łodzi

Komunikacja

Radom: Będzie weekendowy pociąg ŁKA do Łodzi

Kasper Fiszer 10 listopada 2021

Zobacz również:

PLK wyeksponują zabytkowy rozkład jazdy ze stacji Warszawa Włochy

Przestrzeń

PLK wyeksponują zabytkowy rozkład jazdy ze stacji Warszawa Włochy

Redakcja/inf. pras. 08 sierpnia 2024

Rusza konkurs na przebudowę przejazdów na bezkolizyjne

Przestrzeń

Rusza konkurs na przebudowę przejazdów na bezkolizyjne

Ministerstwo Infrastruktury 06 sierpnia 2024

Radom: Będzie weekendowy pociąg ŁKA do Łodzi

Komunikacja

Radom: Będzie weekendowy pociąg ŁKA do Łodzi

Kasper Fiszer 10 listopada 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5